Cyfrowy tubylec w szkole. Diagnozy i otwarcia. Tom I. Współczesny uczeń a dydaktyka 2.0

Cyfrowy tubylec w szkole. Diagnozy i otwarcia. Tom I. Współczesny uczeń a dydaktyka 2.0
Typ:
Książka
Dostępność:
Produkt dostępny
Rok:
2018
Wydanie:
I
ISBN:
978-83-80198-21-0
Format:
15.8x22.4cm
Oprawa:
Miękka
Liczba stron:
247
39.20zł

Niniejsza książka jest pierwszą z przygotowanej serii: Cyfrowy tubylec w szkole – diagnozy i otwarcia. Zapraszamy w niej do podjęcia rozważań nad szkołą w kontekście zmediowanej kultury współczesnej. Kierunek namysłu wyznacza zaczerpnięta z terminologii Marca Prencky'ego kategoria „cyfrowego tubylca”. Chcemy bowiem zwrócić uwagę, że w sytuacji technologicznego boomu dzieciństwo współczesnego ucznia przebiega w zupełnie odmiennych warunkach kulturowych niż dzieciństwo jego nauczyciela. Dlatego też w szkole spotkanie ucznia (cyfrowego tubylca) i nauczyciela (cyfrowego imigranta) to jak kontakt dwóch odmiennych cywilizacji. [...] Obcowanie uczniów z nowymi technologiami przekłada się na ważne dla edukacji zmiany. [...] Samo wzbogacanie techniczno-informatycznego oprzyrządowania szkoły nie przyniesie pożądanych rezultatów. Warto zatem uruchomić namysł nad pytaniem, na czym ma współcześnie polegać adekwatność kulturowa szkoły? Rozważania za pomocą czego uczyć zawsze pozostają wtórne w stosunku do dociekań na temat jak i czego uczyć ucznia nowej generacji – cyfrowego tubylca.

Klienci kupujący ten produkt, kupowali także:

Secondary menu

płatności obsługuje payu