Estetyka wirtualności.

Estetyka wirtualności.
Typ:
Książka
Dostępność:
Produkt dostępny
Wydawca:
Rok:
2 005
ISBN:
979-83-242-0529-4
53.55zł

Tom zbiorowy "Estetyka wirtualności" jest z pewnością ważną i bardzo inspirującą publikacją. Główną zaletą książki jest to, że znalazły się tutaj teksty, które reprezentują zróżnicowane punkty widzenia na kwestie wirtualności, ale równocześnie są to teksty tworzące w sumie naprawdę fascynujący dyskurs na temat-tytułowego pojęcia. Kompozycja i układ całości są klarowne i czytelne: od fundamentalnych problemów filozoficznych, koncentrujących się na kwestiach statusu ontologicznego obrazu, reprezentacji i wreszcie wirtualności - po refleksje nad możliwościami działań artystycznych w nowych środowiskach medialnych i wreszcie po interpretacje konkretnych przykładów komunikacji w sieci (CMC - Computer Mediated Commu-nication). Ta zaproponowana wielostronność oglądu pojęcia wirtualności, będąca jakże udanym przykładem refleksji interdyscyplinarnej ujawnia zupełnie nieoczekiwane tropy i motywy pozwalające na interesujące poznawczo spojrzenie na wirtu-alność. Punkty widzenia proponowane przez poszczególnych autorów wchodzą ze sobą w swoisty dialog sprawiając, że tę stosunkowo obszerną publikację czytelnik szybko czyta, zachęcany coraz to nowymi perspektywami, które się przed nim otwierają. Teksty zamieszczone w tomie z pewnością można traktować jako ważny znak przewartościowań i zmian, które dokonują się nie tylko w obrębie estetyki, ale również w całej współczesnej humanistyce. Książka niewątpliwie zainteresuje szeroki krąg czytelników, szczególnie tych, którzy śledzą przemiany współczesnej kultury - a więc m.in. estetyków, kultu-roznawców, medioznawców, socjologów, historyków sztuki oraz przedstawicieli dyscyplin pokrewnych.
Prof. dr bab. Eugeniusz Wilk

Klienci kupujący ten produkt, kupowali także:

Secondary menu

płatności obsługuje payu