Inkluzja edukacyjna a pedagogika lecznicza

Inkluzja edukacyjna a pedagogika lecznicza
Typ:
Książka
Dostępność:
Produkt dostępny
Tytuł oryginalny:
Schulische Inklusion aus heilpädagogischer Sicht. Rhetorik und Realität
Rok:
2013
Wydanie:
I
ISBN:
978-83-7744-044-5
Format:
16.5x23.5cm
Oprawa:
Miękka
Liczba stron:
152
18.50zł


Wspólna edukacja dzieci i młodzieży niepełnosprawnej i pełnosprawnej już od kilkudziesięciu lat stanowi przedmiot dyskusji. Koncepcje wprowadzane przez pedagogów specjalnych nie zawsze sprawdzały się w praktyce. Obecnie nową nadzieję budzi inkluzja. Jednak, jak stwierdza Otto Speck, postępy widoczne są raczej w teorii niż w praktyce.

Abstrahując od ideologicznych przerysowań, autor próbuje przybliżyć zasadę wspólnej edukacji na podstawie praktycznych rozwiązań uwzględniających potrzeby dzieci niepełnosprawnych. Speckowi zależy na większym obiektywizmie w dyskusji prowadzonej przez specjalistów oraz na jasnej koncepcji w odniesieniu do praktyki.

Publikacja składa się z czterech następujących rozdziałów:
I. Długa droga do wspólnej edukacji
II. Integracja – pierwsze zmiany strukturalne w systemie edukacji
III. Inkluzja – metafora wspólnej edukacji
IV. Edukacja wczesnorozwojowa dla wszystkich

Klienci kupujący ten produkt, kupowali także:

Secondary menu

płatności obsługuje payu