Kształcenie wyzwalające w edukacji wczesnoszkolnej

Typ:
Książka
Dostępność:
Produkt dostępny
Autor/Autorzy:
Wydawca:
Rok:
1 998
Wydanie:
I
ISBN:
83-85543-78-3
Format:
16.0x23.0cm
Oprawa:
Miękka
Liczba stron:
242
5.25zł


W prezentowanej książce Czytelnik znajdzie teoretyczne podstawy kształcenia wyzwalającego, zwartą koncepcję takiego kształcenia, wyniki badań nad stanem doświadczenia podmiotowości uczniów niższych klas szkoły podstawowej w procesie kształcenia, opis zastosowania koncepcji kształcenia wyzwalające­go w edukacji wczesnoszkolnej w toku badań eksperymentalno-weryfikacyjnych oraz uzyskane efekty.

Podstawowym warunkiem zaistnienia rzeczywistych przemian edukacyjnych są zmiany zachodzące w samym procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz mentalności, prawach, postawach i działaniach jego uczestników. Warunki te spełnia kształcenie wyzwalające, któremu ta książka jest poświęcona.

Praca ma wiele wskazań przydatnych w praktyce szkolnej. Dotyczą one m.in. życzeniowej oceny ucznia i oceny nauczycielskiej (uzasadnionej, obiektywnej i życzliwej), modelów upodmiotowujących zajęcia dydaktyczne z za-stosowaniem różnych teleologicznych strategii, nauki szkolnej bez lęku, wpływu uczniów na proces uczenia się, pobudzania i wspierania zainteresowań. Cenne dla edukacji są także dydaktyczne i ogólnowychowawcze dezyderaty kształcenia wyzwalającego, służące upodmiotowieniu zajęć dydaktycznych.
Prof. zw. dr hab. Kazimierz Denek

Klienci kupujący ten produkt, kupowali także:

Secondary menu

płatności obsługuje payu