Nauczyciel i uczeń. Interakcje a wartości w klasie szkolnej. Analiza etnograficzna.

Nauczyciel i uczeń. Interakcje a wartości w klasie szkolnej. Analiza etnograficzna.
Typ:
Książka
Dostępność:
Produkt dostępny
Autor/Autorzy:
Wydawca:
Rok:
2 005
Wydanie:
I
ISBN:
83-7308-469-X
Format:
16.0x24.0cm
Oprawa:
Miękka
Liczba stron:
244
15.75zł

Książka podejmuje aktualną z pedagogicznego punktu widzenia tematykę odnoszącą się do reguł rządzących rzeczywistością szkoły rozumianej nie tylko jako środowisko wychowawcze, ale i system społeczno-kulturowy. Celem pracy było ustalenie wpływu interakcji i wartości w ich obrębie zawartych na kształtowanie się samoświadomości uczniów liceum, procesu nabywania wyobrażeń o świecie społecznym i tworzenia jego reprezentacji w umysłach uczniów. Ze strony praktycznej założono usprawnienie procesu komunikacji między uczniami i nauczycielami poprzez znoszenie blokad oraz ustalanie znaczeń rozbieżności w rozumieniu przekazów interakcyjnych. Książka składa się z dwóch części. Część teoretyczna opisuje różne koncepcje roli społecznej w socjologii oraz modele badań nad środowiskiem szkoły, a także ich rozwój w kontekście historycznym. W części metodologicznej przedstawiono koncepcje badań etnograficznych dotyczących interakcji w klasie szkolnej, a także ich procedurę i wyniki.
Książka adresowana jest do studentów kierunków pedagogicznych, nauczycieli-praktyków, początkujących badaczy edukacji, wychowawców, a także wszystkich tych, którzy chcą spojrzeć na szkołę inaczej, zajrzeć głębiej w jej strukturę i dynamikę, odnaleźć obraz szkoły widziany z dwóch różnych perspektyw – uczniowskiej i nauczycielskiej

Klienci kupujący ten produkt, kupowali także:

Secondary menu

płatności obsługuje payu