Poza zasadą powszechności. Próby idiograficzne | Pracownia Testów Psychologicznych

Poza zasadą powszechności. Próby idiograficzne

Poza zasadą powszechności. Próby idiograficzne
Typ:
Książka
Dostępność:
Produkt dostępny
Wydawca:
Rok:
2014
Wydanie:
I
ISBN:
978-83-233-3714-0
Format:
16.0x23.5cm
Oprawa:
Miękka
Liczba stron:
428
39.90zł

Pomysł na konstrukcję całości zawdzięczamy Martinowi Heideggerowi i jego namysłowi (die Besinnung) nad stanem współczesnej nauki, upatrującej swej istoty w badaniu (das Forschung). W ślad za tą inspiracją zamieszczone tu teksty ułożyły się koncentrycznie wokół trzech zagadnień: projektu (der Entwurf), procedury (das Verfahren) i eksploatacji (der Betrieb). Każde z nich bada możliwość urzeczywistnienia w praktyce psychologicznej idei idiografizmu: począwszy od namysłu nad samą ideą: jej genezą i konkretyzacją w projekcie, poprzez procedury badawcze, starające się jej sprostać, aż po efekty badań, będące rezultatem badawczych eksploatacji. Podkreślmy, teksty układają się koncentrycznie wokół wymienionych przed chwilą zagadnień i choć następują po sobie, nie są swoim następstwem. l jeszcze to, że inaczej niż w psychologii – upatrującej swej istoty w badaniu – tu namysł nad procedurą będzie poprzedzony namysłem nad projektem. Pytanie o podmiot poznania wyprzedzi pytanie o metody poznania, a podmiot wstępnie rozpoznany sam zaprojektuje metody badania siebie.
fragment Dla-czego wyjątek? Przed próbą

Klienci kupujący ten produkt, kupowali także:

Secondary menu

płatności obsługuje payu