Rozwijanie przedmiotowo-zabawowej działalności dzieci niepełnosprawnych umysłowo w stopniu lekkim.

Rozwijanie przedmiotowo-zabawowej działalności dzieci niepełnosprawnych umysłowo w stopniu lekkim.
Typ:
Książka
Dostępność:
Produkt dostępny
Autor/Autorzy:
Wydawca:
Rok:
2 000
Wydanie:
I
ISBN:
83-89600-19-6
Format:
16.5x23.5cm
Oprawa:
Miękka
Liczba stron:
124
10.50zł

Spis treści:

Rozdział 1.

Rozwój dzieci z niepełnosprawnością umysłową a proces kształtowania się działalności przedmiotowo-zabawowej

Koncepcja działalności w świetle społecznej psychologii poznawczej

Struktura działalności

Operacyjny aspekt działalności dziecka

Komunikacyjny aspekt dziecięcej działalności

Zaburzenia w rozwoju komunikacji a poznawanie świata

Rola mowy w działaniu

Kształtowanie przedmiotowo-zabawowej działalności dziecka

Możliwości wspomagania dziecięcej aktywności - wybrane koncepcje

Kształtowanie przedmiotowo-zabawowej działalności dzieci - aspekty teoretyczne i metodyczne

 

Rozdział 2.

Metodologia badań własnych

Cel badań, hipotezy, metody, osoby badane

Procedura badawcza

Etap diagnostyczny

Etap eksperymentalny

 

Rozdział 3. 

 Przedmiotowo-zabawowa działalność trzyletnich dzieci z niepełnosprawnością umysłową - badania własne

Ogólna charakterystyka operacyjnego oraz komunikacyjnego aspektu czynności samoobsługowych i swobodnej zabawy

Czynności przedmiotowe - 1. seria

Operacyjny aspekt czynności z zabawkami dydaktycznymi

Mowa i jej funkcje w procesie wykonywania zadań

Komunikacyjny aspekt czynności przedmiotowych

Podsumowanie

Charakterystyka czynności przedmiotowo-zabawowych - 2. seria

Operacyjny aspekt czynności

Komunikacyjny aspekt czynności

Podsumowanie

 

Rozdział 4.

Wspomaganie przedmiotowo-zabawowej działalności trzyletnich dzieci z niepełnosprawnością umysłową

Model pracy rozwijającej dziecięcą działalność

Wpływ systemu pracy korekcyjnej na kształtowanie się czynności przedmiotowych - 1. seria

Operacyjny aspekt czynności przedmiotowych przed i po realizacji eksperymentu

Czynności komunikacyjne przed i po nauczaniu

Wpływ systemu pracy korekcyjnej na rozwój czynności przedmiotowo-zabawowych - 2. seria

Operacyjny aspekt czynności przedmiotowo- zabawowych - porównanie

Czynności komunikacyjne w zabawie tematycznej - porównanie

Podsumowanie

 

Synteza pracy i postulaty dla praktyki

Artykuł przeceniony- bez prawa zwrotu.

 

Klienci kupujący ten produkt, kupowali także:

Secondary menu

płatności obsługuje payu