Skuteczne historyjki społeczne dla młodszych dzieci z autyzmem
Dorastanie z historyjkami społecznymi
- Autyzm, zespół Aspergera
- Beletrystyka, poezja
- Książki dla rodziców i/lub wychowawców
- Książki i inne artykuły dla dzieci i młodzieży
- Książki, zabawki i inne artykuły dla dzieci
- Opowiadania i bajki terapeutyczne i edukacyjne
- Psychologia
- Psychologia kliniczna (psychopatologia, psychiatria)
- Psychologia społeczna
- Relacje interpersonalne
- Scenariusze zajęć, pomysły zabaw, materiały diagnostyczne i dydaktyczne
Historyjki społeczne są uznawane za jedną z najskuteczniejszych metod nauczania dzieci z autyzmem zagadnień dotyczących funkcjonowania społecznego. Doktor Siobhan Timmins w swoich historyjkach społecznych — opracowanych dla jej syna i innych młodszych dzieci — opisuje tę problematykę przystępnie i błyskotliwie, ukazując ją z perspektywy dziecięcej. Od nauki podstawowych umiejętności społecznych, takich jak słuchanie, cierpliwe oczekiwanie i dzielenie się, aż po radzenie sobie z lękami, książka ta wskazuje, w jaki sposób stworzyć spójny zestaw historyjek, które dziecko zrozumie i do których będzie mogło się odnosić w miarę dorastania.
[…] to pierwszy „życiowy” zbiór historyjek społecznych. To prezentacja tego, co miłość, słowa i ilustracje potrafią zdziałać pod warunkiem systematycznego ich wykorzystywania w dłuższej pracy z dzieckiem. Niewiarygodne są te historyjki, choć przecież bardzo wiarygodne. Czytelników tej książki zostawiam w rękach lekarza, mamy chłopca z autyzmem i jednej z najbardziej utalentowanych autorek historyjek społecznych na świecie.
Z przedmowy Carol Gray, autorki koncepcji historyjek społecznych, a także wydanej w Polsce książki Nowe historyjki społeczne